2013. november 17., vasárnap

Kokárdavirág alakváltozásai




Kokárdavirág / Gaillardia
Nem ültettem, nem vetettem, még is van.
 Minden évben kora tavasztól egészen a fagyokig megörvendeztet csodás virágaival.
Sőt még a fagyok után is, mert mint látjuk a terméstok is pompás látványt nyújt.
Amerikából került a kontinensre és kitudja honnan került a kertembe.
Évelő, lágyszárú, az őszirózsák családjába tartozó növény, 
mely a homokos talajon biztosan jól érzi magát (nálunk az van). 
Szereti a Napfényt, mert azt  figyeltem meg, hogy a kert állandóan napos részén eresztett gyökeret,
 az árnyékos részen nincs.


 



 


 
 

  

 

  





6 megjegyzés:

  1. Nekem is kedvencem.:)Csodás fázisfotók!!!
    Én viszont valamiért megküzdöttem vele,hogy legyen a kertemben,pedig a szomszédnál úgy nőtt,mint a gyom.valamiért nálam alig akart megmaradni,de már szépen gyarapodnak..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Mammka ez olyan érdekes...Úgy látszik a környékünket szereti, mert az útszélén is láttam már :)

      Törlés
  2. Szép fotók........s maga a virág is csodálatos! Nekem is van, de sajnos minden évben elkapja a lisztharmat. Ilyenkor vissza kell vágnom ( vegyszerezni nem szeretek )......s ősszel újból hozza a virágait.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagymamis <3 köszönöm.
      Amennyiben gondolod, akkor próbáld meg zsurló forrázattal (mintha teát készítenél, majd kihűtöd és úgy) lepermetezni. Nincs túl nedves helyen?

      Törlés
  3. Ági köszönöm a tanácsot....jövőre kipróbálom. Nem gondolnám, hogy nedves helyen van.....viszont mi itt a Mecsek lábánál....halastavakkal körbeölelve gyakran párásabb reggelekre ébredünk. De ez csak az én gondolatom....és lehet, hogy butaság is....úgyhogy abbahagyom, még mielőtt jobban belebonyolódnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nagymamis!
      De hogy butaság, sőt meg is van az ok :)
      <3

      Törlés