2013. november 19., kedd

Mascarponés sárgarépa-krémleves turbolyával



Hát kérem szépen, olyan a kert, mint kora tavasszal, vagy még több is.  
Több is, mert még van ami terem, és ugye minden más is előbújt ami tavasszal.
Érthetőbben.
Terem még a paprika, komolyan, nem olyan, mint idejében, de még ma is szakítottam belőle.
Virágzik a körömvirág, ami ugye ehető virág.
A spenót, az Új-zélandi, szebb, mint nyáron, mert most jobbak a körülményei. 
Van újhagyma, rukkola, csalán, gyermekláncfű, zeller.
Van még a tőkéken szőlő, az almát most szüreteltük le, a szamócát mutattam.
Sok gyógynövény, szerintem minden  fűszernövény még szedhető.
Ugyanakkor búján utat tört a lehullott levél alól a zamatos turbolya és  a tyúkhúr, hogy csak kettőt említsek.
Így kérem, nem lehet éhen halni....

Naponta kerül a tányérra, vagy tányérba ezekből az ajándékokból, mert valljuk be, 
ajándékok ezek így november második felében.




A vasárnapi sárgarépa krémlevest mascarponéval és zamatos turbolyával tettem felejthetetlenné. 
Vagyis átment a Családom szigorú rostáján, így örökíthetem meg, kerülhet a blogra.


Mascarponés sárgarépa-krémleves zamatos turbolyával

Hozzávalók
1 kg sárgarépa (igazi házi, édes, zamatos)
olívaolaj
pár gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
3 ek (50g) mascarpone
1 csokor zamatos turbolya

A fokhagymát és sárgarépát megtisztítottam és felszeleteltem (hasábra és karikára).
Az olajat forrósítottam, az előzőeket rádobtam, kevergetve pirítottam. 
Fűszereztem (a turbolya kivételével) és felöntöttem előbb 1 liter, majd amikor felforrt, még félliter vízzel.
Készre főztem. Botmixerrel összeturmixoltam, beletettem a mascarponét is, elkevertem a forró levesben.
Ez így, egy igen sűrű leves, persze lehet hígabban is.
Tálalásnál az összevágott (nyers) zamatos turbolyával gazdagon megszórtam. 
Tényleg gazdagon, bár ez a képeken nem így van.






Amennyiben érdekel hogyan készítek tejszínkrémet házilag, itt találod :)
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/02/hazi-tejszinkrem-hazi-mascarpone-1.html
A Zamatos turbolyáról, mint gyógynövényről pedig itt írtam:








9 megjegyzés:

  1. Nyami! van egy csomó répa, mascarpone...mi férjemmel imádni fogjuk, nagyon szeretem a krémleveseket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édes vagy! nagyon :) ez tudod egy alap, bátran nyúlj hozzá és alakítsd a saját ízlésetekre, akár más fűszerrel. A répa nagyon sok fűszerrel barát, sokféleképpen variálható!
      Ölelés Neked!
      (Láttam egy kedves ismerősnél egy nagyon jó mogyorós kevert süteményt, ha érdekel hozom a receptet :)

      Törlés
    2. De aranyos vagy <3 mogyoró zsákokban várja, hogy feltalálják az ipari mogyorótörőt :)) múltkor diót törtem, hát megszenvedtem vele, de a mogyi még nehezebb...te hogy szoktad?

      Törlés
    3. Képzeld a piacon az egyik mandula "ültetvényesek" akinek a Felesége árulja a mandulát, nos elmondta, hogy igen a Férje (zseniális ember) tervezett és megcsinált egy mandula tisztító gépet :) Több száz fa termését nem is lehet másképpen megtisztítani :)
      Én szerencsés vagyok, mert a saját diónk nagyszemű, elég vékony héjú, egy késsel is könnyen kinyitom :) vagy diótörővel (tudod az a régi fa) vagy pici kalapáccsal :) Attól függ mennyi kell. Régen -amikor még látott- Édesapám mindig megtörte nekem, nagyon szerette törni. Fából csinált egy sámli szerűséget, a tetejére csinált egy mélyedést abba illesztette a diót (így nem mozdult el) és kalapáccsal törte.

      Törlés
  2. Nyami.:)szintén!!!!:)
    Szeretem a sárgarépekrémlevest,de a tiedt is ki fogom próbálni.Köszönöm! A turbolyát szerencsére nem lehet kiírtani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mammka!
      Érdemes a zamatos turbolyát beépíteni (meg a tyúkhúrt is), mert sok bennük ilyenkor is a jóság :)
      A Te sárgarépa-krémlevesed hogyan készül ?

      Törlés
    2. Igen,meg fogom szokni őket!!!!!:)
      Olívaolajon megfuttatom a felvágott sárgarépát, reszelek rá szerecsendiót, kicsit sózom, kis vízzel dinsztelem,aztán lassan felöntöm vízzel.Amikor megpuhult, összeturmixolom ,majd joghurtos habarással behabarom.

      Törlés
    3. Ma megyek házitejet venni és joghurtot készítek.:)))))

      Törlés
    4. Amíg megszokod :) addig az ételek megszórása mellett (belefőzni nem szoktam, mert akkor egy csomó minden tönkre megy benne, kivéve ha belőle készül leves vagy nincs más választás) a másik jó vonal a vegyes turmixok...
      Nagyon finom a sárgarépalevesed, nekem ez a joghurtos kimaradt, de elfogom készíteni :) A joghurtunk úgyis otthon készül, van belőle elég :) Azóta már a Tiéd is elkészült, kíváncsian várom a véleményed.

      Törlés