2013. december 31., kedd

Gyümölcskenyér (tojásfehérjéből).


A karácsonyi Katalán krém készítése alkalmával megmaradt az 5 db tojásnak a fehérje.
Édesanyám receptjének felhasználásával ezt a gyümölcskenyeret készítettem belőle.


 


Szerényen csak 25 dkg aszalt gyümölcsöt és 5 dkg mandulát tettem bele, 
de akár 5 dekával többet is elbír.
Tudjuk, a tojásfehérjével készült gyümölcskenyeret a rengeteg gyümölcsért szeretjük,
 a "tésztának" itt tényleg csak összekötő szerepe van.


 


Gyümölcskenyér

Hozzávalók

5 db tojásfehérje
70 g porcukor
pici só
35 g olvadt teavaj
70 g finomliszt
1 db citrom reszelt héja (kezeletlen)
50 g mandula (héj nélkül félbe vágva)
200 g aszalt gyümölcs (sárgabarack, áfonya, kandírozott narancshéj, arany mazsola)

Máz*


 


A sütőt bekapcsoltam 175 fokra, egy szilikon sütőformát kikentem a vajas papírral és behintettem liszttel.
A gyümölcsök előkészítésével folytattam. 
Puha, szaftosabb fajtákat választottam, amiket nem kellett beáztatni.
Úgy szeretjük ha nagyobb darabokra hagyom benne a gyümölcsöt,
ezért a sárgabarackot csak 9 darabba vágtam. 
Az arany mazsola viszont olyan nagy volt, hogy azt elfeleztem.
A kandírozott narancshéjat készen vettem (én az idén nem jutottam kezeletlen narancshoz, 
amiből sajátot készíthettem volna).
A citromhéjat lereszeltem, a fehér héj nélküli mandulát ketté vágtam.
A gyümölcsöket összekevertem a liszttel, félretettem.
A vajat megolvasztottam és langyosra visszahűtöttem.
A tojásfehérjéket közepes keménységű habbá vertem, majd hozzáadtam a pici sót és a több porcukrot.
Együtt már teljesen felvertem, majd hozzácsorgattam a vajat (nehogy meleg legyen!).
Fakanállal, óvatosan beleforgattam a lisztes aszalt gyümölcsöket és a sütőformába kanalaztam.
175 fok 20 perc alatt sült meg, sütőpapírral letakarva.




Máz*
Erre a fehér tésztájú süteményre, fehér máz dukál, de aki szeretné étcsokoládéval is leöntheti.
Készíthetjük fehér csokoládéból, de Édesanyám citromos mázzal öntötte le.
Ehhez a friss citromléhez (1 db közepes citrom) porcukrot adagolt (kb. 10-12 dkg) közben egy habverő segítségével, sűrű de folyós állagúra keverte. Akkor jó amikor még folyik, de láthatóan gyorsan köt.
A Családom leszavazta, nem kértek rá.
Minden sütő másképpen süt, ezt tartsuk szem előtt mielőtt a sütési időt figyelembe vesszük.
Illetve még egy: csak villanysütőnél merjünk betenni takarásnak sütőpapírt vagy más éghető papírt, 
gázsütő esetén ezt tilos! 

Vajas papír :)
A vaj, papírja, amibe csomagolták :) még van rajta annyi zsiradék, 
hogy egy szilikonformát kitudunk vele kenni. 








6 megjegyzés:

  1. Kedves Mági! Köszönöm a receptet, olyan régóta keresem a csak tojásfehérjéből gyümölcskenyeret. Meg van nekem kazettán az Ízes hagyományokból, de sajnos a magnóm megadta magát, így nem tudtam megnézni. Gyönyörű színe van, szinte lekéri magát a képről.
    Szeretnék ezúton is nagyon boldog, békés szeretetben gazdag Boldog Új Évet kívánni az egész családnak! ölel Tücsi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Tücsi!
      Nagyon örülök Neked! olyan jó, hogy kerested :) reménykedem, hogy ez ízleni fog és így adhatok valamit én is, hisz annyi kedves lélekemelő szót kaptam már Tőled!
      Ölellek és bízom benne, hogy örömteli új év vár Rád!
      Á.

      Törlés
  2. Reggel konstatáltam, hogy van egy adag tojásfehérje a hűtőben. Most már tudom, hogy miért.:-)
    Még sosem készítettem így a gyümölcskenyeret, de biztos vagyok benne, hogy nagy kedvencünk lesz...
    Minden jót kívánok Neked az újévben. Hogy tanulj, és taníthass bennünket is. Hogy legyen erőd továbbra is a rengeteg szeretethez, amivel körülveszel mindenkit, hogy jusson időd pihenésre, feltöltődésre. Hogy minden úgy legyen, ahogy szeretnéd.
    Szeretettel ölel
    Bettus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 Bettus <3
      Öleljen át a Fény, hogy lépteid könnyűk legyenek!
      Köszönöm.

      Törlés
  3. Kedves Ági! Miután a "gugli" legszebb tojásfehérjés gyümölcskenyér-fotója a Tiéd, vinném a receptjét! :)))
    Üdvözlettel Zsuzsa - Csont nélkül, csak egyszerűen ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa <3
      Köszönöm szépen, elismerő szavaid simogatják lelkem <3 Örömmel veszem, ha viszed :)
      Jártam Nálad, köszönöm, hogy megírtad :)
      mági

      Törlés