2013. december 11., szerda

Müzlis stanglik



Leesett. Így kezdődött.
Leesett egy doboz müzli a boltban a lábam elé :)
Hm. gondoltam megnézem magamnak, mit akarhat tőlem :)
Jó helyen jártam, bio müzli, cukor mentes :)
Nos gondoltam, hát üsse kő, gyere velem haza.


 


Majd itthon tovább olvasgattam csekélyke német tudásommal a német szöveget, 
nézegettem a képeket és a doboz alsó sarkán megakadt a szemem egy képen. 
Megtetszett. 
Recept is volt hozzá, de a hozzávalók egy részét megtartva újat "találtam" ki.




Müzlis stanglik

Hozzávalók
100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (lehet teljes kiőrlésű búzaliszt is, vagy akár finomliszt)
250 g finomliszt
130 g + 20 g müzli (vagy 50 g mag + 50 g pehely + 50 g aszalt gyümölcs)
2 ek (20 g) nádcukor
1 tk só
70 g teavaj
16 g friss élesztő (lehet 20 g, azért tettem 16 g-ot, mert ennyi volt :)
200 g langyos tej (2,8 %)

A liszteket, a 130 g müzlit, cukrot, sót tálba mértem és összekevertem a kezemmel. Közepébe mélyedést nyomtam, majd belemorzsoltam a friss élesztőt. Ráöntöttem az éppen csak langyos tejet és beletettem a puha vajat. Az élesztőt összekevertem a tejjel és keveset a lisztes egyvelegből is kevertem hozzá.
Leborítottam a tálat és hagytam, hogy az élesztő felfusson (10-15 perc).
Ekkor az egészet összekevertem, majd újra lefedtem a tálat és újabb 10 percet vártam. 
A munkalapra raktam a tésztát és alaposan átdolgoztam, átgyúrtam.
Lefedtem a tállal (most a munkapulton a tálat borítottam rá) és hagytam, hogy megkeljen a cipóm.

Egy tepsit magam mellé készítettem és levágtam a sütőfóliából egy rávaló darabot*. 
Egy tányérba szórtam a 20 g müzlit és előkészítettem egy kevés vizet (ezzel kentem meg a stanglikat).
A cipót kerek lappá nyomtam a kezeimmel és 8 egyforma (közel egyforma) cikkelyre vágtam.
A háromszög csúcsától kezdve (keskenyebbik vége) feltekertem.
Bekentem a vízzel és megszórtam a müzlivel. 


 


A sütőzacskót kinyitottam a tepsin és beültettem egymás után a kicsi stanglikat.
A zacskóba kevés vizet fröcsköltem be és a két végét aláhajtottam.
Megvártam még közel duplájukra keltek és a hideg sütőbe raktam, majd a sütőt bekapcsoltam 200 fokra, légkeverésre. 25 perc alatt sültek készre.

8 db  ~10 cm hosszú stangli lett.




- *Sütőfóliában sütöttem. 
Azt a fajtát szoktam venni, amit méretre lehet vágni. Amennyiben nem csomózom,
 nem kötöm meg a végeit, hanem aláhajtom, akkor sokkal gazdaságosabban tudom felhasználni.

- Müzli
Természetesen nem kell ezért müzlit vásárolnunk, elég ha 5-5-5- dkg magot, pelyhet és aszalt gyümölcsöt összeválogatunk kedvünk szerint, vagy amit éppen találunk otthon.
 Persze müzlit is készíthetjük saját magunk, pl. így :)
vagy így: 
vagy ahogy akarunk :) :)




Nos ez a müzlis stangli, roppant finom magában.
Frissen, melegen ellenállhatatlan, de másnap is kiváló.
(Javaslom, csak egy vászonba csavarni miután kihűlt.)
Kevés vajat, mézet, lekvárt kínálhatunk mellé.






 

2 megjegyzés:

  1. Csodás!!!!
    Írnál esetleg a sütőfóliáról? Nem vagyok vele igazán tisztában,nem is használom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamm <3
      először is nem fontos így sütni. Sütöttem már ezóta, simán tepsin, takarás nélkül egy decinyi vizet tettem a sütőbe.
      A sütőfólia vagy zacskó olyan anyagból van, ami bírja a hőt, lehet benne hozzáadott zsiradék nélkül sütni. Bent tartja az aromákat, péksüteménynél kenyérnél a gőzt. Hús sütésére ajánlják. Én zöldséget szoktam még benne sütni, pl. egészben céklát.
      Pl. http://hvg.hu/gasztronomia/20131021_Mire_jo_a_sutozacsko__recept
      Rendben? <3

      Törlés