2014. január 22., szerda

Angol citromkrém



Nem ez az első eset, hogy citromkrémet készítettem.
Pár éve már megfordult nálunk. Próbáltam megszeretni, de nem ment. 
Tekintettel, hogy a családom sem lelkesedett érte, így ejtettem.


 


Viszont az ötletet alapul véve, készítettem málna és eper felhasználásával, azt nagyon szeretjük :)
Az eperkrém itt található:

Most viszont Lotti, addig-addig "mutogatta" a Meyer citromból készült krémét,
 hogy rávettem magam egy újabb barátkozásra :)
Ráadásul kedves Beatrix Barátom is ódákat zengett róla.
Nem bántam meg.


 


Igaz most én is Meyer citromból készítettem.
 A Meyer citrom, a citrom és narancs barátságából született citromféle. (F. N. Meyerről kapta a nevét, 
bár a címkéje szerint a fajtája "enterdonato" :) A legfőbb jellemzői: virágosabb illatú, narancssárgább, nagyon vékony héjú és nagyon bőséges levű. Sajnos imazalillal kezelt a héja. 
Így alapos mosás és szimbólum rárajzolása után csak a levét használtam fel 
(bár tudjuk, hogy nem csak a héja kezelt, hanem bizony fel is szívódik az, ezért a szívecske rá :). 
A s... ban bukkanhatunk rá a citromok között, citrom árban van.

Most csak a krémet készítettem, nem terveztem semmihez, 
de volt még három darab a fahéjas csigából és komolyan, még azzal is nagyon finom volt.
Szerényebb íze van, mint a citrom-citromból, talán ezért nyerte el a tetszésem.




Angol citromkrém

Hozzávalók
3 db citromból szűrt lé (90 g volt a lé)
2 nagy tojás vagy 3 kisebb
150 g házi vaníliáscukor
pici (gondolatnyi) só
1/2 rúd vanília kikapart magjai
100 g teavaj (hideg, felkockázott)




A tojásokat felütöttem* majd a cukorral, sóval és a vanília magjaival habosra kevertem. 
Hozzáadtam a szűrt citromlét.
Vizet forraltam, ráültettem egy rápasszoló fém tálat és a gőz felett a tojásos egyveleget besűrítettem.
A vajat többszörire hozzáadva belekevertem.
Kihűtöttem, majd hidegen még egyszer alaposan átkevertem. 
Zárható üvegbe töltöttem. Hűtve tároljuk.




* Nem tudom ki hogy szokta, de én a tojás jégzsinórját mindig eltávolítom.
Egy ilyen krémnél különösen fontos :)










11 megjegyzés:

  1. Ismét valami, amivel régóta kacérkodom.:-) Mivel ma úgyis bevásárlós napom van, kipróbálom...

    VálaszTörlés
  2. ez finom, ezt a receptem láttam nemrég chiliésvaniliánál és nekünk nagyon bejött. a jégzsinórt miért veszed ki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikimanó <3
      örülök.
      A jégzsinórt elsősorban esztétikai okból veszem ki.

      Törlés
  3. én rendszeresen csinálok, de vanília nélkül

    imádom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Katalin <3 köszönöm :)

      Törlés
    2. Katalin 🌹
      Hm. én is most látom a hozzászólásod 😃
      Az is érdekes, hogy már úgy csinálom, ahogy itt írtad: vanília nélkül.
      Köszönöm.
      Baráti nagy ölelés Neked!

      Törlés