2014. január 15., szerda

Csipkebogyóhús mézben



Ez egy másik ötlet volt, a
"mit lehetne még a Csipkebogyóból kihozni" kérdésre, amit magamnak tettem fel.




Az első a csipkebogyókrémes méz, amit itt mutattam:
Csináltam belőle még egy adagot, és Barátoknak is jutott kóstoló. 
Szétosztottam 30 g-os üvegekbe és hűtőbe tettem. 
Tökéletes, semmi jelét nem mutatja, hogy ne akarna egészséges maradni.
Csipegetjük :) de már került belőle joghurtba is.


 


Ezt a 2. ötletet is elkészítettem még akkor, csak vártam, hogy mivé alakul.
Úgy alakul, pont ahogy vártam.




Csipkebogyóhús mézben

Hozzávalók
kemény (még kicsit sem puha) csipkebogyó
termelői akácméz


Csak a kemény csipkebogyók jók ehhez. 
A bogyókat éles késsel kettévágtam, magjaikat kikapartam.





Kétszer hideg vízben megmostam, majd szétterítettem, hogy teljesen leszáradjon róla a víz 
(száraz legyen).


 


Ekkor üvegbe raktam és öntöttem rá mézet. Hűvös helyre tettem.




A mézben kioldódnak a csipkebogyó csodás hatóanyagai és aromái.
 Ebben az esetben is elmondható, hogy
"Két tökéletes, természet adta kincs egyesítése.
Méz és csipkebogyó.
Mindkettő magas élettani tulajdonságokkal bír. "




A miheztartás véget említem, hogy 1 dl termelői akácmézbe 50 szem tisztított termést tettem. 
Valamennyivel lehet többet, de arra figyeljünk ne hogy túl hígítsuk a mézet.
 Ha még is megtörténne és erjedni kezdene, ki ne öntsük :) csodálatos dolog vette kezdetét :) 
Tegyük át egy 5 literes üvegbe, szedjünk még hozzá kb. 1 kg érett, puha csipkebogyót, tegyük azt is bele. 
Kissé törjük össze a bogyókat, öntsük fel 2,5 liter tiszta! (tisztított, desztillált, végső esetben forralt, 
majd visszahűtött) vízzel. Keverjük meg.
 Fedjük le egy vászonnal vagy gézzel és hagyjuk hogy megerjedjen, 
majd az ecetsav baktériumok megjelenésével ecetté érjen.
Feljegyzés lesz az ecetről :) 


...10 nap elteltével, a gyümölcshús veszített nedvességtartalmából...







2 megjegyzés: