2014. január 24., péntek

Csipkebogyós diós gyümölcsös szelet




Bizonyára sokan találkoztunk már ilyesmi gyümölcsszelettel a boltokban.
Ott árulják, ahol a müzliszeletet.
Két ostyalap között gyümölcsös pép.


...bolti...


Általában drága, a bio meg csillagászati árú, 3-4 falat egy szelet és 
általában hihetetlen sok összetevőből készül (10-15).
Nos, mutatok olyat ami csak 3 összetevőből készült (meg kevés víz), 
sokkal több falat és így nem is olyan drága.


 


Kell hozzá egy aprítógép vagy botmixer.


 


   Csipkebogyós diós szelet

Hozzávalók
100 g dió
100 g datolya
1 dl erős csipkebogyótea
20 szem még kemény magozott csipkebogyó




A hozzávalókat az aprítógépbe raktam és összedaráltam.
Meg kellett vele dolgozni, nem mondom, de megérte.
A munkalapra folpack fóliát feszítettem (ha nedves könnyen ráfeszül és ott is marad), 
majd a "pépet" kb. 0,5 mm vastagságban szétsimítottam.
Becsomagoltam, a hűtőbe tettem, majd később falatnyi (nekem több falat) darabokra vágtam.


 


Megjegyzés:
A diót előtte minden nélkül serpenyőben kicsit megpirítottam, de ez a lépés kihagyható.
A datolyát magozva vettem, a mullerben 500 g, aránylag jó árban van.
Még kemény frissen szedett csipkebogyót daráltam bele,  de a csipkebogyóból kinyomott 
"krémmel" is megpróbálhatjuk :) Ebben az esetben is vigyázzunk a szőrökkel.
A kemény csipkebogyót kettévágtam, magjait kikapartam, majd megmostam és lecsepegtettem.
(Találunk a blogon erről részletes leírást :)


 



Az erős csipkebogyó tea alatt hidegen áztatott koncentrált kivonatot értek
 (sok gyümölcs, kevés vízben, 2 x amennyi ellepi, legalább 12 órán át áztatva)
 ez a napi teának így készül, majd a teához ezt hígítom. 
Akinek erősebb teljesítményű gépe van, lehet még finomabbra tudja darálni.





Tárolás
A falatnyi darabokhoz, kétszer falatnyi papírt szabtam (jó a sütőpapír), majd ezek közé raktam. 
Így még szállítható is (iskolába, munkába). Hűtőben, zárt dobozban tároljuk.









12 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, holnap kipróbáljuk. :-)
    Nálam szappan készült néhány napja csipkebogyóból...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Betti, remélem minden rendben felétek <3
      A szappan, hű csodás lehet. Beledaráltad? áztattad? kíváncsi vagyok :)

      Törlés
    2. Minden rendben, holnap jelentkezem emailen is. Hétvégén készült próba-adag, barátokhoz mentünk kártyázni, beszélgetni, és még a fotózás előtt elfogyott.:-)
      Szappanba áztattam a bogyót, jó sokat, kevés desztillált vízbe, egy napig, és vadrózsa-szirommal macerált olívaolaj, kecsketej, kókuszvaj, szőlőmag-olaj, makadámdió-olaj és pálmazsír került. Pici rózsaolaj és geránium illatnak. Sajnálom, hogy a szappan színeváltozásait nem fotóztam, mert csodálatos volt. Most érik, és nagyon türelmetlen vagyok.:-)))

      Törlés
    3. Betti, örülök, hogy rend van hóügyben :) nálunk is esett 2 cm :) így meglett a hóöröm :)
      A szappanod elképesztő, nem találok szavakat mennyire csodás lehet :)
      Igen csodás a színe, nagyon különleges lett, lehet hogy én is készítek újra :)

      Törlés
  2. remek, én is elkészítem, most rögtön' Köszi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a recept! A csipkebogyó helyettesíthető mással is? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aprócskalány,
      igen lehet (pl. aszalt gyümölccsel), de csak a dió és datolya is nagyon finom együtt.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés