2014. január 17., péntek

Csokoládés aszalt gyümölcsös magos szelet




A címben majdnem mindent le is írtam, amit ebbe a nagyon "kellemes" szeletbe tettem.


 


A sós mandula jegyzetnél említettem, hogy többféle  magot pirítottam.
Néhány, egyszerű   -tőlem megszokott-   recepten dolgozom, élettel teli falatkák ezek.
Magok és aszalt gyümölcsök adják az alapot, különböző formába összedolgozva.
A sós magkekszet már mutattam, ezt pedig tegnap délután készítettem.




Csokoládés aszalt gyümölcsös magos szelet

Hozzávalók
200 g aszalt gyümölcs (sárgabarack, arany mazsola, vörös áfonya)
100 g enyhén megpirított mag (egész mandula, egész törökmogyoró)
100 g keksz (zabkeksz vagy más, de ropogós)
60 g teavaj
140 g (legalább) 72 %-os étcsokoládé 

Mint említettem a magokat a sós mandulánál leírt módon megpirítottam.


 


A sárgabarackot 6 db-ba vágtam (de legközelebb csak félbe vágom).
Az előbbieket összekevertem.




A kekszet az aprítógépben megdaráltam, olyan rusztikusra, 
egyik része apróra sikerült, a másik darabosabbra (direkt). 
Az előbbiekhez kevertem. 




A vajat és csokoládét gőz fölött összeolvasztottam és homogénné kevertem,
majd rácsorgattam az egészre és gyors mozdulatokkal 
(hogy ne dermedjen meg a csokoládé) összekevertem.


 


Lapos tálkákat kibéleltem folpack fóliával és a csokoládés egyveleget szétosztottam bennük.
Alaposan belenyomkodtam.


 


Hagytam, hogy kihűljön/megdermedjen, majd a formából és fóliából kiszedtem.
Késsel falatnyi darabokra vágtam.
Zárható dobozban (vagy zárható üvegben) hideg helyen tároljuk.


 


Kérem szépen, mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy milyen íze van a pirított magoknak 
az édes aszalványokkal. A köztes csokoládés részben a ropogós kekszmorzsák 
csak fokozzák mindennek az élvezetét.








6 megjegyzés:

  1. Már én is készítettem hasonlót, csak nem pirítottam meg a magokat. Most meg fogom. Mennyei,íze lehet így! holnap délután tán lesz rá érkezésem, és örömmel összeismertetem őket egymással :) <3 Tán még a Manókáim tízóraira is elviszik a suliba <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva <3
      szerintem szívesen, mert van benne csoki (amit ugye szeretnek) és így a sok tápláló magot és aszalt gyümölcsöt is jobban megeszik.
      A ropogós keksz jó fogás :)

      Törlés
  2. Egyszerűen csodálatos!!! Mint írtam a facen is ha a diétám engedi mindenképpen kipróbálom(de lehet a családnak még hamarabb elkészítem ;) )
    Köszönjük a recit! <3
    Ölellek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága GGabi <3
      örömmel hallom :) és köszönöm :)
      Sikeres diétát <3

      Törlés