2014. január 6., hétfő

Mákos süti



Kedves levelet kaptam a fb. Eva Kovacs-tól, aki Hollandiában él.

Többet között a következő állt benne:
"egy mákos süti receptjét szeretném átadni neked:
4 tojás, 200 g liszt, kis pohár olaj (kb 1 dl), kis pohár almaszósz, 100 g barna cukor, 100 g cukor, 
pici só, 2 kiskanálnyi sütőpor, 150 g darált mák, kevés dió darabokban, egy kis mazsola.
egy nagyobb tálban összekeverni a tojásokat, cukrot, almaszószt és az olajat belekeverni
 majd a több száraz hozzávalóval jól tovább keverni.
40 perc alatt megsütni egy jó meleg sütőben.
a mák helyett szoktam répát használni és az is pontosan olyan finom.
érdemes kipróbálni  -esetleg a cukor helyett valami alternatívát használva"




Kedves Eva   -pici változtatással-  elkészítettem :)
Nagyon finom, pont ahogy írtad. Köszönöm szépen <3
Az almaszósz helyett nagyon apróra reszelt almát tettem bele,
 a cukor mennyiségét ízlésünkhöz igazítottam,
került bele citromhéj, 
illetve leöntöttem citromos mázzal.




Mákos süti

Hozzávalók
4 db tojás
120 g nádcukor
pici só
100 g olaj
1 db kezeletlen citrom reszelt héja
100 g finomra reszelt alma
200 g liszt
2 tk sütőpor (1/2 cs alnatura-dm)
150 g darált mák
50 g aranymazsola
50 g felezett dió

máz
1/2 citrom leve
pár deka porcukor
1 tk egész mák

A sütőt bekapcsoltam 175 fok légkeverés), egy szilikon sütőformát előkészítettem.
Az almát megtisztítottam és a legkisebb lyukú reszelőn lereszeltem. 
A tányért sarkára fordítottam, hogy a leve lecsorogjon (nem nyomtam ki).
A tojásokat felütöttem, majd a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a sót, végül az olajat. 
Belereszeltem a citrom héját.
A sütőport, diót, mazsolát elkevertem a liszttel, majd hozzáadtam a mákot is.
Összeállítottam a tésztát.
A tojásos masszához adtam a reszelt almát, kissé összeforgattam, 
majd hozzáadtam a száraz hozzávalókat.

A sütőformába igazítottam, majd az előmelegedett sütőbe raktam, rögtön egy tepsit tettem föléje.
 Ahogy Eva írta :) 40 percet hagytam a sütőben. 




Rácsra téve hagytam kihűlni.
A citrom ujjaim közt átszűrt levéhez annyi porcukrot kevertem, hogy még folyós massza legyen.
Ezt csorgattam a sütire, majd ami lefolyt, újra rácsorgattam. 
Kevés egész mákkal díszítettem a tetejét.











14 megjegyzés:

  1. Annyira gyönyörűséges amire talán már szavak sincsenek... :) Beiktatva hétvégére! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zs. teller-cake!
      Te szoktad a saját alkotásaid nézegetni? persze tényleg finom ez a sütemény <3
      Köszönöm <3

      Törlés
  2. Csatlakozom az első szólóhoz: elámulok,hogy milyen gyönyörű és biztosan finom is!!!!:)
    Ma-is-azon is gondolkoztam,miközben a saját gyengeségemmel kűzdöttem,hogy : te nem szoktál elfáradni? :)
    Hogy lehet ennyi mindent elkészíteni,újítani és lefotózni,közreadni,kutatni......Elámulok mindig!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka!
      Nem jellemző rám a fáradság :) hihetetlen energiával bírok, pedig heti rendszerességgel egy-egy éjszaka kimarad az alvásból :) Megtanultam töltődni :)

      Köszönöm, kedves szavaid, és hogy gondolsz rám :) Levél?

      Törlés
    2. Ó, akkor én most úgy irigykedek,hogy megpróbálok magamnak kapott adottságokkal megelégedni..:)
      Egy-egy éjszaka kimarad az alvásból????? Hűűűű!

      Törlés
    3. Nem az alkotás miatt nincs alvás, no nem azért nem tenném :) az alvás fontos dolog :) de én is csak a magam kapott adottságokkal bírok :)
      Írjam mit nem csinálok amit Te?

      Törlés
  3. Nekem is nagyon tetszik! szeretjük a mákosat, egyszer biztos megsütöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a sütit mindenképp kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Én EZT nagyon szeretném, csak sajnos a férjuram nincs oda a mákért, ezért nem tudom mikor készíthetném el. DE azért elmentem a receptet, és keresek rá alkalmat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Okki!
      Amennyiben megfelezed a mennyiségeket, akkor készítheted a felét mákosan, a felét diósan (ha azt szereti :) Egy sütőformába is mehet.
      Kár lenne a mákot kihagynod <3

      Törlés
  6. de jó ötlet. most hozott haza férjem a termelői piacról mákolajat, ami nagyon jó. lehet, hogy azzal is elkészíthető, vagy az "túl jó"? a fele dió-fele mák ötlet is jó, bár most, hogy tudom, milyen kedvező hatású a mák, egyre jobban megszeretjük <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikimanó <3
      A mákolajat inkább hidegen :) nem tenném bele, ahogy mondod túl jó :)
      Igen a mák nagyon kedvező hatású, de a dió szintén :)
      Pont a fb-n is egy régebbi mákost tettem: Mézes mákos linzer somlekvárral.
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/05/mezes-makos-linzer-somlekvarral.html
      Nagyon finom ez is és még sok mákos van a blogon :)

      Törlés