2014. január 12., vasárnap

Marcipán-kekszgolyó



Hű gyönyörű este van <3
Most érkeztem meg a "Kutyitúrából" :) 4 km körül lehúztam vele, persze Ő mindig 2x annyit megy.
Hűvösebb van az elmúlt napokhoz képest.
 A levegő tiszta, nyoma sincs a ködnek, de felhőt sem láttam.
Az Égen ragyognak a Csillagok, a Hold a Bika csillagkép szarvai közül 
közeledik a Tejútra "lépni" <3
Imádom. Mindent imádok: a hűvöset, a tiszta Égboltot, a Csillagokat, a Holdat, 
a Kutyámat, az életet, a szabadságot.
Köszönöm, hogy Vagytok!




Ezt a pikk-pakk gombócot még pénteken készítettem, 
de csak most jött el az ideje, hogy megmutassam.




Marcipán-kekszgolyó

Hozzávalók
200 g marcipánmassza
200 g "győri keksz" + belekerült néhány marcipán figura*
50 g lágy vaj

bevonó
40 g 72 %-os étcsoki
1 tk olaj

Az aprítógépbe raktam a kekszet és mézes figurákat és apróra daráltam.
Hozzáadtam a tessék-lássék feldarabolt marcipánmasszát és így is összedaráltam,
majd hozzájuk adtam a vajat. 
Az egészet összedolgoztam, majd egy tálba öntöttem. 


 


Előbb egy nagy cipóvá nyomtam össze az egészet, majd 25 darab golyót formáztam belőle.
A csokoládét a pici olajjal gőz fölött összeolvasztottam és egyenként a golyókat 
a folyékony csokoládéba mártottam.


 


Sütőpapírra sorakoztattam, hogy a csokoládé megdermedjen.
Zárható dobozba rendeztem és a hűtőbe tettem.




Amennyiben nem ezekből az alapanyagokból készítjük és nehezebben állna össze, akkor nyugodtan lazíthatjuk 1-2 ek alkohollal, lekvárral, tejjel, vagy vízzel, gyümölcslével vagy befőtt levével, stb.
A marcipánra nem régen akadtam. Egyszerű piros csomagolás, spar saját termék, 
jó ízű 56 % mandula tartalmú, ára is kedvező. Finom puha, könnyű vele dolgozni.
(Nem a sparnak akarok reklámot, hanem magunknak információt.)
Ezt a golyót is alap ötletnek gondoltam.
Akinek van még mézeskalácsa, puszedlije, az is jó, akinek más keksze, az is.
 Lehet dúsítani kakaóval, más fűszerrel, lehet belegyúrni aszalt gyümölcsöt, vagy a közepébe befőttet, stb.
Csokoládé helyett megforgathatjuk kekszmorzsában, kakaóban, karobban, darált magokban
(dió, mogyoró, mandula) akár kókuszreszelékben is.








6 megjegyzés:

  1. nahát, én is ilyet csináltam, idén először, ez volt az ünnepek nagy sztárja...:)
    az enyémben volt egy kanál darált dió, és egy narancs héja-leve!
    nagyon gyorsan kész van... ugyanolyan gyorsan el is fogy:)))
    lillácska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát <3 <3 <3
      Csodás lehetett dióval és főleg a narancs héja-leve, nagyon szeretem, hiányzott is karácsonykor hogy nem volt kezeletlen narancsom, hogy kedvemre "narancsoshattam" volna. Más is más volt, úgyhogy ez is belefért :)
      Ölelés Neked!
      <3

      Törlés
  2. Napok óta kerülgetem a megmaradt mézeskalácsot. Holnap "golyósítom" kis narancslekvárral.:-) Köszönöm az ötletet.
    Szeretettel: Bettus

    VálaszTörlés