2014. január 31., péntek

Olívás vaj. Aszalt paradicsomos olívás vaj.



Kérem szépen az úgy volt, hogy aszalt paradicsomos avokádókrémet
 szerettünk volna csinálni az iskolai tízóraiba.
A Fiam feladata volt az avokádók megtisztítása, az enyém, az aszalt paradicsom összeturmixolása.
Olyan történt, ami még nem :) az egyik avokádó kemény és keserű volt (kívülről puhábbnak tűnt), 
de biztos volt vele valami hiba, mert nem kellett volna olyan keserűnek lenni-e :)
 A másik avokádó löttyedt és buggyant. 
Mindkettő kívülről szemre tetszetős, és 3 nappal ezelőtt vásárolt :)
Na de, nem estünk pánikba :)
Avokádók mentek a komposztba, mi pedig pillanatok alatt kitaláltuk
 mit tegyünk a már botmixer tartályába várakozó aszalt paradicsomokhoz.
Így született ez a nagyon finom és egyszerű recept :)


 


Ha most tovább mennél, mert éppen nincs otthon aszalt paradicsom,
 kérlek ne tedd, mert számodra is van ötlet :)


Aszalt paradicsomos olívás vaj

Hozzávalók
3-4 ek olívaolajban eltett aszalt paradicsom (olaj nélkül)
5 ek extra szűz olívaolaj amiben a paradicsom volt
125 g teavaj
finom himalája só (kevés, mert a paradicsom sós)
frissen őrölt bors


Az aszalt paradicsom és olívaolajhoz hozzáadtam a vajat.
Sóztuk és tekertünk rá borsot, majd a botmixerrel krémesre (de rusztikusra) turmixoltuk.

Hűtőbe tettem reggelig, hogy dermedtebb legyen.
Dermedtebb is lett, de kenhető, az ízek összeértek.




Amennyiben nincs már aszalt paradicsomod, vagy nem is volt,
nos akkor nem lesz aszalt paradicsomos olívás vajad :)
DE lesz natúr olívás vajad, vagy olívás vajad kedvenc meglévő fűszereddel  :)
 persze csak ha akarod.


...pár perce kevertem össze...

Nem kell hozzá más csak 12,5 dkg teavaj és 5 ek extra szűz olívaolaj. 
Összeturmixolod és kész.
- Tehetsz bele pici sót, esetleg frissen őrölt borsot,
- vagy pici őrölt chilit,
- vagy más szárított fűszert (ebben az esetben legyen porrá őrölt),
- vagy friss fűszernövényt,
- vagy :) találd ki Te <3


Az olívaolaj és vaj arányán változtathatunk, arra figyeljünk, hogy bár sokkal
több olajat felvesz a vaj, de tízórainak csomagolva, nehogy kifolyjon.

S miért jó egy natúr olívás vaj?
1. A olívás vaj a hűtőből kivéve is kenhető.
2. Az extra szűz olívaolaj jótékony hatással van a szervezetünkre.
Ezt tudjuk és a salátákat alaposan meglocsoljuk vele.
Viszont lehet hogy nem eszünk naponta salátát, de így mindennap ehetünk olívaolajat :).
3. Finom :)

Itt többet is megtudhatsz az olívaolajról :)








14 megjegyzés:

  1. Igen, klasszul kenhető, és nagyon ízletes! :) <3

    VálaszTörlés
  2. Már el is készült. Isteni! Alig várom, hogy hűljön annyit a kenyerünk, hogy azon is megkóstolhassuk.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csipkerózsa <3 köszönöm :) milyen kenyeret sütöttél?

      Törlés
    2. Ó, ez most csak egy egyszerű, kétféle (fehér búzaliszt, hajdinaliszt) lisztből, kicsit megbolondítva egy maréknyi zabpehellyel, lágyítva kis házi joghurttal. Szóval csak úgy raktam bele, ami megszólított, dagasztottam, szeretgettem, a sparhertben megsütöttem, majd az előbb Bori megkért, hogy hadd ölelje meg a kezem, hogy ilyen finom kenyeret sütöttem...<3
      Azt hiszem, ez életem legjobb kenyere.:-)

      Törlés
    3. Szerintem pont így készül a legjobb kenyér <3 köszönöm, hogy leírtad.

      Törlés
  3. Jó akinek maradt :) mi egy helyben ülve ettük meg az aszalt parit, annál finomabb nincs. legyen nyár és lecsó és aszalt pari megint :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3
      Igen legyen..amikor lesz, akkor örülünk neki :)
      <3

      Törlés
  4. Drága Ági ! <3
    "Kérd és megadatik". Na de ennyire gyorsan ?! :)
    Az úgy volt, hogy a napokban, azaz tegnap reggel olívában eltett aszalt paradicsomos pirítósunkat eszegettük Kedvesemmel, miközben ő azon sóhajtozott ( feldobva nekem a labdát :) ), milyen jó is lenne, ha kenhetővé lehetne tenni a paradicsomot. Mivel nekem nem jutott eszembe ez a fantasztikus megoldás, Nálad ma rátaláltam. Nem is csodálkoztam. <3
    Hálás köszönet mindenért ! Szeretek Nálad időzni <3
    ( A finom vaj már a hűtőmben pihen )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ennyire gyorsan <3 kedves Beatrix, nagyon szép történet, olyan csodás érzéssel tölt el. Köszönöm hogy leírtad <3
      Ezek szerint, ebben Te is bőven benne vagy <3 Végül is, nincs idő és tér....
      Hála <3

      Törlés