2014. április 18., péntek

Kevert almás



Az egyik legjobb dolog ami fonnyadásnak indult almával történhet, hogy süteményben végzi. 
Például ebben :)
A kevert süteményekben pedig a legjobb dolog, hogy perceken belül készen van, 
mindig sikerül és finom.




Kevert almás

Hozzávalók

4 db közepes nagyságú alma
1 db kezeletlen citrom
3 db tojás
pici tengerisó
100 g tej
100 g olvadt vaj (nem meleg)
200 g finomliszt
1/3 cs sütőpor
+
- kevés vaj   -vagy a vajas papír-   kikenni a sütőformát és beszórni liszt
- a sült tetejére 1 tk porcukor

- Előkészítettem egy kerek sütőtálat (22 cm x 6 cm), alaposan kikentem vajjal és beszórtam liszttel.
- A sütőt 170 fokra kapcsoltam (légkeverés).
- Az almákat megtisztítottam és felvágtam nem túl vékony szeletekre 
(mintha gyalulnám, csak vastagabbra szeltem késsel).
Ráreszeltem a megmosott és megtörölt citrom héját és rányomtam a levét 
(ez nagyon lédús citrom volt a fele is elég volt).
- A tojásokat felütöttem és fehéredésig kevertem a cukorral, hozzáadtam a sót.
- Közben a vajat megolvasztottam (nem kell hogy meleg legyen éppen csak megolvadjon).
- A tojáshabhoz csorgattam a vajat és a habverővel belekevertem. 
- Belekevertem a tejet.
- A sütőport.
- Fakanállal beleforgattam a lisztet.
- Majd fakanállal beleforgattam az almát.
- Átraktam a sütőtálba és betoltam a forró sütőbe. 
Fölé  -a sütő legfelső sínére-  egy tepsit csúsztattam, hogy csökkentsen a felső hőmérsékletet.
- 30 perc alatt megsült, de bent hagytam még a lezárt sütőben 5 percig.

- A sütőformában hagytam kihűlni, majd tálra raktam. 
(Ezt praktikus két tányérral csinálni: a süteményre borítottam egy tányért, 
szorosan ráfogtam és egy határozott mozdulattal fejre fordítottam. 
Most az aljára került egy tányér, ráfogtam, határozottan visszafordítottam.)
- Kevés porcukorral hintettem meg.

Pihe puha, az utolsó morzsáig :)
A fotók másnap készültek.









4 megjegyzés:

  1. jaj ezt muszáj Neked megírnom, harkályunk lett! mekkora szerencséje volt szegénynek, hogy pont a férjem talált rá, a temető mellett a kerítésen kívül. behozta (először szorongva kérdezte, hogy mi legyen), én teljes pánikba estem, hogy csináljon már valamit. Hát nem nagyon tudott. megnézte, el van-e törve szárnya. nem. Én ötletem volt, hogy igyon. Ivott, sokat. Aztán kitaláltam, hogy egyen. Lányommal ástunk neki pondrókat. Sokat megevett. Aztán férjem adott neki mini fecskendőből mézes tojásos vizet. Most lábadozik. Drukkoljunk, hogy holnap is meglegyen! (bár lehet, hogy beavatkoztunk a természetbe...:()

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véletlenek nincsenek és a legjobb tudásotok szerint jártatok el. Biztos minden rendben van :)
      Ó, annyira ügyesek vagytok!!!! és milyen izgalom lehetett :) szép húsvéti ajándék :)
      Köszönöm, hogy elmondtad, így én is picit részese lehettem a csodának!
      Akármi is lesz, nagyon Édesek Vagytok!!!
      <3 ölelés Nektek!

      Törlés
  2. Nagyon aranyos vagy, jól esnek a szavaid! Emlékszem, hogy Te is mentettél madarat.
    Megélte a reggelt Didi (lányom adta a nevet), megetettük és elvitték az állatkertbe. Ott mindig várják a sérült vadállatokat, legalább tudjuk. Azt mondták, lehet, hogy dolmányos varjú bántotta. Érdekes volt egy vadállatról gondoskodni.
    Szép, boldog húsvétot kívánok a Családodnak! Ölelés Neked! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikimanó <3
      Valóban különös kegyelem,
      hogy megadatik, hogy ránk(Rátok) merték bízni Magukat(Magát). Jó jel ez szerintem.
      A Lányotok meg soha nem felejti és azt hiszem ez gyökeresen meghatározza a (vad)állatokhoz való viszonyát.
      Nektek is ölelés!

      Törlés