2014. április 28., hétfő

Rozmaringos zabpelyhes keksz (sós kréker)



Még húsvétra sütöttem,  itt említettem.


 


A másik két sós finomság mellett eltörpült, semmi extrát nem éreztem benne, 
amiért megörökítésre méltó lett volna.
Na de pár nap múlva, amikor az előzőek elfogytak, nos akkor mutatta meg különlegességét.
Már nem volt "árnyék", a maga egyszerűségében tudott nagyszerű lenni.
Ropogós, ízes, a rozmaring összetéveszthetetlen aromájával.




Rozmaringos zabpelyhes kréker

Hozzávalók
150 g apró (finomra tört) zabpehely
100 g finomliszt
30 g szezámmag
1 ek (púposan) apróra vágott rozmaring
1 mk tengerisó
1 mk frissen őrölt bors
100 g víz
50 g olívaolaj

- Az összes száraz hozzávalót összekevertem.
- Hozzáöntöttem a vizet és az olajat.
(A vizet érdemes a vége felé lassabban adagolni, hátha kevesebb is elég, 
illetve lehet, még kell hozzá kevéske, a cél hogy összeálljon a tészta.)
- Összekevertem, nyomkodtam az ujjaimmal a tésztát.
Cipócskává formáztam és letakartam, hogy pihentessem 1 órát.
(Nem volt célom keleszteni.)


 


- A tésztát vékonyra nyújtottam (2 mm) és az egészet villával megszurkáltam.
 - Egy derelyevágóval tetszőleges szeletekké darabolta a Fiam.
(Pont olyan viccesen, vidáman, bohókásan, amilyen egy jó humorú tinédzser :)


 


- Sütőpapírral fedett tepsikre (2 tepsivel lett) sorakoztattam.
- Forró, előmelegített sütőben (170 fok, légkeverés) 15 perc alatt, ropogósra sütöttem.
Mind a két tepsit betettem egyszerre a sütőbe. Légkeverésnél ez lehetséges.
Amikor láttam, hogy a felső tepsin lévők teteje kezd színesedni, 
akkor megcseréltem a két tepsit (alsó- felülre, felső-alulra).
- A sütőt elzártam, az ajtót kitámasztottam és bent hagytam a kekszeket kihűlni.
(Ekkor már, a ropogósra szárítás a cél.)
Mindenki ismeri a sütőjét, a szerint járjon el.







Szeretetrehangoltan a Facebookon <3


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése