2014. április 15., kedd

Sajtos magos kekszek (kréker)




Sokféleképpen fogyasztható, sok maggal készült kekszeket (kréker) sütöttem.





Folytatás következik...
Most itt a sajtos variáció, itt meg, a már mutatott magos :)
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/04/napraforgomagos-keksz-kreker.html

Mint már összefoglaltam előbb:
Lazítónak egy kevés instant élesztőt tettem bele.
A liszt 1/2 teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt.
A folyadék, víz, hogy ropogós maradjon.
A magok mellett, reszelt sajt került ebbe.





Sajtos magos kekszek

Hozzávalók
150 g finomliszt
150 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 mokkáskanál tengerisó (a sajt sós!)
100 g reszelt sajt (ementáli)
150 g mag összesen
(60 g napraforgómag+30 g szezámmag+30 g lenmag+30 g egész mák)
170 g víz
40 g olaj

- Az összes száraz hozzávalót összekevertem, hozzáadtam a reszelt sajtot is.
- Hozzáöntöttem a vizet és az olajat.
(A vizet érdemes a vége felé lassabban adagolni, hátha kevesebb is elég, 
illetve lehet, még kell hozzá kevéske.)
- Összekevertem, nyomkodtam az ujjaimmal a tésztát.
Cipócskává formáztam és letakartam, hogy pihentessem 1 órát.
(Nem volt célom keleszteni.)




- A tésztát vékonyra nyújtottam (3 mm)
majd egy habkártya segítségével tetszőleges szeletekké daraboltam.
- Sütőpapírral fedett tepsikre (2 tepsivel lett) sorakoztattam.
- Forró, előmelegített sütőben (170 fok, légkeverés) 15 perc alatt, ropogósra sütöttem.
Mind a két tepsit betettem egyszerre a sütőbe. Légkeverésnél ez lehetséges.
Amikor láttam, hogy a felső tepsin lévők teteje kezd színesedni, 
akkor megcseréltem a két tepsit (alsó- felülre, felső-alulra).
- A sütőt elzártam, az ajtót kitámasztottam és bent hagytam a kekszeket kihűlni.
(Ekkor már, a ropogósra szárítás a cél.)
Mindenki ismeri a sütőjét, a szerint járjon el.





Hidegen légmentesen záródó dobozban/üvegben minőségét sokáig megőrzi,
azaz megőrizné....





Szeretetrehangoltan a Facebookon <3






8 megjegyzés: