2014. június 6., péntek

Bodzavirágos eperlekvár tartósítószer nélkül



A befektetett munka gyümölcse beérőben a kertben, így minden napra jut egy befőzés.
Nem sok semmiből, de sokféle. 
2-3 naponta szedek pár kiló epret, bár folyamatosan fogyasztjuk nyersen, 
azért kerül belőle a kamrapolcra is.




A bodzavirágost mutatom először, igaz van még bodzavirág 
(tegnap este találtam néhány szép virágporost), de lassan lejár az ideje.
Aki beleszeret a bodzavirágos eperlekvárba, azt javaslom a bodzabokor északi oldalán kutakodjon.
Az itt leírt "alapszabályaim" betartva készültem elő a befőzéshez (üvegek, dunszt, stb.).
Sűrű, "zselés" lekvárt terveztem, melynek előkészítése este vette kezdetét,
 majd másnap délelőtt került üvegbe.
Az epret 20 %-nyi cukorral ízesítettem, de ettől, ízlés szerint el lehet térni.
Friss bodzavirágot tettem bele, a fotókon már szárítottat látunk.




Bodzavirágos eperlekvár

Hozzávalók
eper (2 kg)
cukor (40 dkg)
agar-agar por (2 tk)
bodzavirág (20 ernyő)

- Az epret megtisztítottam (persze előtte leszedtem :), megmostam, utoljára folyóvíz alatt. 
(A folyóvizet felfogtam, a növények örömére.)
Ráöntöttem a fele cukrot és a fele bodzavirágot belecsipkedtem (csak a pici virágokat, a szárát nem).
Többször megkevertem, majd a hűvös kamrában töltötte az éjszakát.
- Főzni tettem, ráöntöttem a többi cukrot és felforraltam. 
Botmixerrel összeaprítottam, úgy, hogy maradtak benne apró darabok.
Közben elkevertem az agar-agar port  -előírás szerint-  0,5 dl hideg vízzel.
A forró lekvárból egy merőkanállal vettem ki hozzá, elkevertem, majd az egészet a lekvárba öntöttem.
Hagytam 5 percig hogy összeforrjon.
Beleraktam a lecsipkedett  bodzavirágok másik felét, majd a tüzet elzártam.
A lekvárt forrón üvegekbe töltöttem, az üvegeket tökéletesen záródó kupakkal lezártam.
Az előkészített száraz dunsztba raktam és ott hagytam kihűlni.
Még egyszer a link, ahol írtam a befőzés alapjairól:




Kérem szépen, ha elviszel valamit a blogról, írást vagy fotót, akkor linkeld a forrást.
Így tisztességes....
Köszönöm.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése