2014. november 26., szerda

Sütőtökös burgonyaleves novemberi zöldekkel



Még október elején készítettem először ilyen levest. 
A Családomnak húsos fogás készült, de azt én ugye nem eszem, viszont levest bármikor.
Összedobtam egy szűz krumplilevest, ahogy Édesanyám mondta régen:
"ó csak egy kis szűz krumplileves, semmi különös." 
Azért nevezte szűznek, mert a pirított fokhagymán, meg a krumplin kívül, 
szinte semmi nem volt benne, na persze petrezselyem mindig. Ő sem rántotta be.
Aki akart tett bele tejfölt, aki meg nem akart nem tett. Finom volt, mint minden,
 ami a kezéből kikerült....
Nos gondoltam, jó lesz ez nekem. 




Azon a napon készítettem a sütőtökpürés-tökmagolajos szappant, amihez pároltam sütőtököt.
Persze többet, mint kellett hozzá, így mikor megfőtt a leves, hát a maradék sütőtököt beledobtam.
Így született meg ez a leves és mert nagyon-nagyon finom volt, azóta már többször került terítékre.

Egy csokor zamatos turbolyát és tyúkhúrt apróra vágtam, tálaláskor erre mertem a levest, 
meg a tetejére is szórtam, egy-egy borágó virággal koronázva.




Sütőtökös burgonyaleves novemberi zöldekkel

Hozzávalók

krumpli
fele mennyiségű sütőtök
3-4 gerezd duci fokhagyma
kevés olaj
1 ek teavaj
1 csokor zamatos turbolya, tyúkhúr és néhány borágóvirág

A tisztított felkockázott krumplit, a tisztított felszeletelt fokhagymával kevés olajon
 pirítva pároltam, majd felöntöttem vízzel, annyival ami ellepte.
Hagytam hogy főljön, majd újra öntöttem hozzá vizet.
Sóztam és amikor már majd nem puha volt a krumpli,
 hozzáadtam a tisztított felkockázott sütőtököt.
Pár percet együtt főztem (tényleg csak 3-4 perc), majd elzártam a tüzet.
A fakanál végével néhány krumpli szétnyomtam, ezzel sűrítve a levest.
 Az evőkanálnyi hideg vajat elkevertem benne és leborítottam tálalásig.

A kerti zöldek helyett tehetünk bele szárított fűszereket, kínálhatunk mellé tejfölt, 
joghurtot, fűszerezhetjük reszelt (kezeletlen) citromhéjjal, kevés citromlével,
de reszelhetünk rá akár sajtot.




A sütőtökpürés-tökmagolajos szappan, "barkaágból"  készített szappantartón.
Mindkettő saját alkotás :)







6 megjegyzés:

  1. Tegnap sütöttünk tököt, jól belaktam belőle, de vágyom finom levesre.Hát,ezt bizony ki fogom próbálni.:) Köszönöm! A krumplival való sürítést a menyemtől tanultam és nagyon finom!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka <3
      Biztos vagyok benne, hogy nagyon finomat készítesz!

      Törlés
  2. Nagyon szép a szappantartó! Van zamatos turbolya, vagy tettél el? (biztos buta kérdés :) A szuper krémedet egyébként már vagy 20x elkészítettem, most éppen dióolajból, nagyon finom! Mennyi ötleted van mindig! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiányoztál <3
      Képzeld, teli a kert zamatos turbolyával, meg tyúkhúrral, meg egy csomó kinccsel :)
      A dióolajas krémed csoda lehet!

      Törlés
  3. Ági, ez a leves(is) mennyei ! :) <3

    VálaszTörlés