2015. március 16., hétfő

Házi kefires ital (lekvár)



Nos, van még egy csomó lekvárunk :) lekváros kenyeret meg ritkán eszünk.
Viszont az idén is szeretnék befőzni :) így gyakran készítek valamit lekvárral, hogy fogyjon.
A piték mellett a másik kedvenc felhasználási módom, a turmixok.
Mennyei turmixokat készítek :)
A lekvárok és dzsemek sok esetben natúran, hozzáadott cukor nélkül készülnek nálam.
Amibe teszek cukrot (vagy mézet), abba is maximum 10-15 %-nyit.
Így pont harmonikus ízvilágú italokat kapok.
Turmixolom vízzel, tejjel, zabtejjel, kókusztejjel, magtejjel, joghurttal, kefirrel, tejsavóval.




Most kefirrel, mégpedig házilag készült kefirrel.




Az Unokahúgomtól  kaptam kaukázusi kefirgombát.
Pont olyan mint egy karfiolrózsa.
Csak beleteszem egy 1/2 literes üvegbe, felöntöm tejjel (nem kell melegnek lenni),
szobahőmésékleten hagyom és 24 óra múlva kész a kefir.
A "gombácska" a kefir tetejére ül :) egy villa (műanyag) segítségével átemelem
egy újabb üvegbe, felöntöm tejjel és kezdődik elölről a "munkája".
Mindennap hálát adok, hogy K. megajándékozott vele.
A kefirgombáról itt találtam információt.




Kefires ital lekvárral

Hozzávalók
kefir
lekvár (most mézes eperlekvár)
víz

A kefirt a lekvárral krémesre turmixoltam.
Van aki sűrűn szereti, kanalazza, én duplájára hígítom vízzel.



 
Egészségünkre!





2 megjegyzés:

  1. Egészségünkre! :-) No ebben nincs is ízfokozó! Én sima joghurtot eszem, tökéletesen rendbe hozza a sok narancsevés után a pocimat. A bolti ízesítetteket már nem tudom megenni, annyira elszoktam attól a sok vegyi anyagtól, hogy kifejezetten rosszul vagyok utána.
    Kolléganőm is cukor nélkül főzi a lekvárt ;-) , lányai nem esznek cukrot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia csipike <3
      Igen, a sima bolti joghurt nagyon jó alapnak :) bár általában a joghurtot is magam készítem (nem tudom láttad-e már azt a bejegyzést: http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/11/hazi-joghurt-palackban.html ). Minimálisra kell szorítani a mesterséges dolgok fogyasztását, amit lehet magunk készíteni. Igen és a lekvár cukor nélkül is tökéletes, attól függ mit akarunk belőle/vele készíteni.
      Szép napot!

      Törlés