2015. március 30., hétfő

Medvehagymás túrós nokedli, nyers savanyú káposzta salátával.




A medvehagymával fűszerezett, túróval gazdagított nokedli,
"friss zöldes" házi savanyú káposzta salátával tálalva, bőségesen elegendő késői ebéd.




Medvehagymás túrós nokedli

Hozzávalók
tészta
250 g túró (finomra tört)
100 g tejföl
3 db tojás
1 ek olaj
15 levél medvehagyma
1,5 tk só
700 g rétesliszt
víz (~500 g víz)
3 ek olaj

saláta
savanyú káposzta
medvehagyma
lila hagyma
sárgarépa
szőlőmagolaj (hidegen sajtolt)
esetleg bors

tálaláshoz
tejföl
reszelt sajt


- A salátát készítettem előbb el.
 A megtisztított lila hagymát felszeleteltem, a megtisztított sárgarépát lereszeltem,
a megmosott és leszárított medvehagymát apróra vágtam.
A házi, hagyományos eljárással erjesztett savanyú káposztát tálba rendeztem,
rászórtam a nyerseket, rálocsoltam kevés szőlőmag olajat és az egészet összekevertem.
- A túrót villával összetörtem, krémesre kevertem a tejföllel, a tojásokkal. 
Hozzáadtam az apróra vágott medvehagymát, az olajat, a sót, a lisztet, végül annyi vizet, 
hogy galuska sűrűségű tésztát kaptam*.
Lobogó sós, vízbe szaggattam (galuska szaggatóval) és megfőztem.
Serpenyőben olajat forrósítottam, a megfőtt tésztát, hideg vízzel leöblítettem,
majd megforgattam az olajban. Forrón tartottam.
 Tálalásnál kínálhatunk rá tejfölt és/vagy reszelt sajtot.
Mi nem tettünk rá, önmagában is finom.




 * - Édesanyám azt tanította, hogy a palacsintatészta úgy jó, ha nem csak csomómentes, 
hanem teljesen krémes, míg a galuska/nokedli tésztát nem kell tökéletesen kidolgozni. 
Sőt a palacsintát előbb is összekeverhetjük (legfeljebb kell még bele buborékos víz, 
ha besűrűsödne), a nokedlitésztát csak közvetlenül szaggatás előtt keverjük be. 
Azaz előbb a vizet teszem oda a tűzre, utána keverem össze a tésztát.
- Sós, bő, lobogó vízbe szaggatjuk, egyszerre kevés mennyiséget. 
A víz folyamatosan forrjon, ne ázzon el a tészta. A tésztát időnkét keverjük meg.
- Főzni addig kell, amíg feljön a víz tetejére, plusz 1-2 perc.
- A kifőtt tésztát forró zsiradékra tegyük, miután alaposan lecsöpögtettük.
- Lehetséges a tésztát hideg vízzel átöblíteni, ha a recept úgy kívánja.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése