2015. május 1., péntek

Túrós köleslepény orgonavirágos sziruppal



Virágzik az orgona. Mennyei illatát váza helyett desszertben élveztük.
Citrommal ízesített szirupban áztattam az orgona virágocskáit, majd a fűszeres,
egzotikus öntettel átitattam a kész süteményt.





Könnyű, egészséges édesség, amit levest követően tálaltam (fotók).





Túrós köleslepény

Hozzávalók
kis adag
10 dkg köles
25 dkg túró
1/2 dl tejszín (habtejszín)
1 db tojás
1/2 mk só
3 dkg vaj
orgonás szirup
5 dkg cukor
1/2 dl víz
1/2 citrom leve
1/2 marék orgonavirág
1/2 citrom reszelt héja (bio)
*
nagy adag
25 dkg köles
50 dkg túró
1 1/2 dl tejszín
2 db tojás
1 mk só
5 dkg vaj
orgonás szirup
10 dkg cukor
1 dl víz
1 citrom leve
1 marék orgonavirág
1 citrom reszelt héja (bio)

- A köles 5 x átmostam vízben, majd dupla mennyiségű vízben megfőztem. Kihűtöttem.
- A túrót és a kölest villával összetörtem, összekevertem.
- Hozzáadtam a sót, a  tejszínt és a tojást/tojásokat. Összekevertem.
- Kerek sütőformát (5 x 22 cm) vékonyan kikentem vajjal, 
majd a túrós-köles masszát egyenletesen elosztottam benne.
- A maradék vajat a tetejére "morzsoltam".
- 175 fokos sütőben 25 percet sütöttem.


 


- Közben elkészítettem a szirupot:
a cukrot a vízben feloldottam, majd sziruppá sűrítettem. 
Belereszeltem a citromhéjat és belefacsartam a citrom levét. 
Végül hozzákevertem az orgonavirágot, amit előtte leszedegettem a száráról.
- Tálalásnál a felszeletelt süteményre csorgattam.






Megjegyzés
- Az orgonaszirupot kár lenne kihagyni, mert roppant finom.
Amennyiben nem szeretnénk a szirupot, 
akkor a süteménybe ízlésünknek megfelelően tegyünk cukrot, vagy mézet.
- Még habosabb a süteményünk, ha a tojásfehérjét külön felverjük habnak és
legvégül óvatosan hozzáforgatjuk a túrós-köleshez.
- Elkészítettem kis adagban és nagyobb adagban.
Ugyanabban a tepsiben sütöttem, a dupla mennyiség sütési ideje hosszabb.
 - Az orgonát por és vegyszermentes helyről szedjünk.





- Amennyiben az így készült szirupot leszűrjük, forrón tiszta üvegbe töltjük, légmentesen lezárjuk
 és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni, akkor tartósítószer nélkül is hosszú ideig eláll.





2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, nagyon finom! :) Köszönöm. :)
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi <3
      köszönöm :) egészségedre/egészségetekre!

      Törlés