2015. június 12., péntek

Tárkonyos cukkinileves




Tobzódunk a fűszernövényekben, így nem nehéz ugyanazon alapanyagokból, 
más-más fűszerrel, mindig "más" levest főzni. :)


 


Cukkini, újkrumpli, fokhagyma merőben más, ha bazsalikommal fűszerezem, mintha tárkonnyal.
Lásd, bazsalikommal fűszerezve: 
...és tárkonnyal :)





Tárkonyos cukkinileves


Hozzávalók
5 db dundi gerezd fokhagyma
5 db közepes nagyságú újkrumpli
5 db kisebb (új) sárgarépa
1 csokornyi friss tárkony
3 ek olívaolaj
2 db kisebb (23 - 25 cm) cukkini
frissen őrölt bors
1 tk (púposan) étkezési keményítő
1 dl habtejszín

tálaláshoz
tejföl
friss petrezselyem
friss tárkony



- A fokhagymát megtisztítottam, szeletekre vágtam.
A sárgarépát tisztítottam, felkarikáztam, a burgonyát tisztítottam, felkockáztam.
Az olajon a fokhagymát, sárgarépát és burgonyát pirítottam/dinszteltem, 
rászórtam a frissen szedett tárkonyt, majd felöntöttem 1,5 liter vízzel és puhára főztem.
- Botmixerrel sűrítettem (kedvemre besűrítettem, csak kb. 1/5-ét turmixoltam össze).
- A keményítőt elkevertem a tejszínnel, beleöntöttem a levesbe, fűszereztem, végül beletettem a
(megmosott, megtörölt és kockákra szeletelt) cukkinit.
Forraltam rajta egyet és lefedtem, elzártam a tüzet.
(A cukkinivel már nem főztem, a cukkinit roppanósan szeretjük.)
 - Tálaláshoz apróra vágtam a fűszernövényeket, 
és gazdagon megszórtam vele a tányérba mert levest.
Tejfölt és
frissen sült, de már langyosra hűlt ropogós héjú (sok héj, alig bél :) kenyeret adtam hozzá.



(Tárkony a kertünkben, nagy levelű zsálya illetve macskamenta társaságában.)






2 megjegyzés: