2015. július 9., csütörtök

Ribizlidzsem tartósítószer nélkül



Piros és fekete ribizliből is ugyanúgy készítettem.
Egészséges, érett, tiszta gyümölcsöt kevés cukorral, illetve cukor nélkül, kellő sűrűre főztem.
Száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Joghurtba, turmixba, süteménybe így jó, amennyiben nagyon fanyar lenne,
még fogyasztáskor édesíthetem.
Az eltarthatóságát nem befolyásolja a cukor jelenléte/mennyisége, 
tehát ha akarunk teszünk a gyümölcshöz, ha nem akarunk, akkor nem.
Amennyiben minden nélkül szeretnénk, csak a gyümölcsöt eltenni,
elég a  "befőzés általános szabályait" betartani. Erről itt írtam:
(Természetesen tartósítószer sem került bele.)




Ribizlidzsem

Hozzávalók
natúr:
ribizli (fekete, fehér, piros, akár vegyesen)
édesített:
ribizli
cukor (a ribizli mennyiségének 1/4-e)

- A ribizlit többször megmostam.
Leszáraztam
(ez egy villa segítségével gyorsan megy és anélkül, hogy elveszítenénk az értékes levéből).
- Fazékba raktam, felforraltam (az édes esetében hozzáadtam a cukrot).
A fakanállal összenyomkodtam a gyümölcsöt.
- Forrón az előkészített tiszta üvegekbe töltöttem,
kifőzött kupakokkal légmentesen lezártam és száraz dunsztba raktam.
- A száraz dunsztban hagytam kihűlni, majd  felcímkézve került a kamrapolcra.




A ribizlinek magas a pektin tartalma, így önmagában is jól sűrűsödik.
Amennyiben nem vagyunk elégedettek, sűrűbbet szeretnénk, 
akkor adhatunk hozzá még pektint
 (természetes zselésítő, amit pl. almából birsből, ribizliből nyernek ki), 
vagy agar-agart (vörös alga), esetleg zseléfixet.




 A képeken a 25 % cukorral piros ribizliből készült dzsem látható.





5 megjegyzés:

  1. Imádom a ribizlit, de még dzsemet eddig nem készítettem belőle! Talán az idén kipróbálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva,
      nem fogod megbánni, nagyon finom :)
      nálunk előkelő helyen áll a sikerlistán. A Férfiak még sült húsokhoz is szeretik...

      Törlés
  2. én sem készítettem még dzsemet ribizliből, de itt az ideje. a barack már megvolt idén, isteni receptet találtam http://glurl.co/barackos

    VálaszTörlés
  3. Több munka, de nagyobb élvezet a végén, ha átpasszírozod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen,
      igen, igen, de így is, úgy is finom.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés