2015. október 20., kedd

Mézes kakaós zabkeksz (liszt és tej nélkül)




"Csak egy kis kekszet"- válaszoltam a Férjem kérdésére. 




Kenyeret sütöttem, betettem a hideg nem előmelegített sütőbe. 
30 perc. Ennyi kell nekik, hogy ropogós héjú, illatos cipócskákká süljenek.
Ennyi idő bőven elég, hogy masszává keverjem a hozzávalókat és 
kis kerek golyókat formázzak belőle.
Előtte is és azóta is készítettem más variációkat zabkekszre.
Íme most kettő, ha akarod változtass rajta Te is.
Cserélheted a vajat, kókuszvajra. 
A mézet cukorra, vagy a cukrot még több cukorra (ez nagyon nem édes).
Tehetsz bele tört diót, vagy más olajos magot.
Az édes ízt erősítheted aszalt gyümölcsökkel.
Ízlésed szerint fűszerezheted: fahéj, kardamom, vanília, szegfűszeg, 
szerecsendió, chili, bármi jó ami eszedbe jut.





Mézes kakaós zabkeksz
16 db

100 g vaj
50 g kakaópor (20 % holland)
késhegynyi só
1 mk szódabikarbóna
50 g méz (repce)
125 g zabpehely (aprószemű v. apróra tört)
1 db tojás


Kókuszos 2. variáció
 18 db

100 g vaj
50 g kakaópor 
késhegynyi só
1 mk szódabikarbóna
50 g cukor (nádcukor)
100 g zabpehely  (apróra tört)
50 g kókuszreszelék
1 db tojás


A vajat megolvasztottam (nem forróra, csak olvadtra), 
habverővel belekevertem a kakaóport, majd a mézet(cukrot),
végül az egy darab (előre külön tálkába felütött) tojást.
A sót, szódabikarbónát összekevertem a zabpehellyel(kókuszreszelékkel).
Beleforgattam a kakaós, vajas masszába.
Sütőpapírt borítottam a tepsire.
 Kanál és az ujjaim segítségével 16(18) golyót formáztam belőle.
Tepsire rakosgattam.
165 fokon (légkeverés) 10 perc alatt sütöttem meg.




Fogyasztáskor a cseppet sem édes kekszekre, illatos fűszeres mézet csorgattunk.









15 megjegyzés:

  1. Próbálj ki!!! Próbálj ki!!! kiabálják nekem ezek a kekszecskék :-) és ki vagyok én, hogy ellenáljak ? megsütöm :-)

    VálaszTörlés
  2. Már meg is sütöttük, kóstoltuk, dupla adag cukorral pont jó... még mindig a kakaó dominál az ízben.
    Én viszont egy evőkanálnyi adagot kilapítottam, hogy tényleg keksz legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyalma :)
      Nagyon örülök, hogy formáltad a receptet (erre vágytam).
      Igen lapítva más, és akkor is ha kevesebb vagy több ideig sütjük.
      Köszönöm,
      Mági

      Törlés
    2. Hűlt helye van:))) Pont jól jött a tárkonyos raguleves után, nem is csináltam meg a mákos tésztát(általában az szokott utána következni).
      Akkor zártam el a sütőt a csavart bagettjeim alatt mielőtt leültem a gép elé, pont kapóra jött.
      Még sosem sütöttem kekszet, de ahogy a kislányunk cseperedik egyre jobban beleveti magát a főzés rejtelmeibe (dec-ben lesz 3) és egyre több olyan recept kell amibe ő is bele tud nyúlni. Kenyértésztát már remekül dagaszt a kis drága:) , egy kis sütésre bármikor kapható, teljesen felvillanyozza, kenterbe ver bármilyen játékot, ezért gyorsan gyűjtöttem még pár variációt, ma megyünk és felvásároljuk a tejboltban a vajat:)

      Törlés
    3. Még annyi, hogy találtam fehérlisztes verziókat is, de én csak a kenyérlángost és a pizzát sütöm fehér lisztből. Szerinted mennyire vinné el az ízét a teljeskiőrlésű liszt (tönykölyt vagy grahamet szoktam használni) vagy csak simán helyettesítsem zabliszttel?
      Válaszod köszönöm!
      Melinda

      Törlés
    4. Szia Melinda és kedves "Kislányod" <3
      Csodásak vagytok! Az egyik legjobb dolog a világon együtt alkotni a gyermekeinkkel, remekművek születnek így :)
      Nagyon szeretem a teljes kiőrlésű liszteket (főleg a tönkölynek van csodás íze) a süteményekben is. Napi szinten használom. Általában 30-40 %-ban gondolkodás nélkül cserélem. A teljes kiőrlésűek töményebbek, ezt tudjuk. Lazíthatjuk a szódabikarbónával v. sütőporral (foszfátmentes) vagy őrölt magokkal (dió, mandula, kókusz, mogyoró, mák, stb.), reszelt zöldségekkel/gyümölcsökkel (répa, cékla, cukkini, sütőtök, alma, körte, stb.). Amikor a recept úgyis tartalmaz ezek közül valamit, akkor igen, cserélném zabliszttel. Konkrét pl. is írhatsz, ötletelhetünk/alkothatunk együtt :)
      Szép napokat Nektek!
      Mági

      Törlés
  3. Csodálatosan néznek ki! Kipróbálásra valók sorába álltak! :) Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szera :)
      köszönöm szépen, minden jót!
      Mági

      Törlés
  4. Miért is érzek késztetést azonnal a keksz készítésre?? :-)))

    VálaszTörlés
  5. Kekszsüthetnékem volt, hol máshol keresgéltem volna, mint nálad. :-)
    Hogy ezt a finomságot eddig hogy nem fedeztem fel?! Pedig annyiszor átforgattam már a tartalomjegyzéked!
    Az első adag már sehol sincs, kókusszal, kókuszvirágcukorral készült. A másodikba reszeltem kis hokkaido tököt ,és a cukor mellé kapott "sütőtök fűszert" is. Még sül, így az ízéről nem tudok beszámolni, de az illata csodás. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Csipkerózsa 🌺🌱🌺
      de jó hogy erre jártál! Kedves szavaid az Égig emelnek, köszönöm szépen!
      A blogírásban a legnagyobb öröm, ha egy ötlet megvalósul, főleg ha önálló életre kel. Az őszi átalakulása biztosan mennyei, remek ötlet!
      Szép őszt Nektek!
      Á.

      Törlés
  6. 13 órakor kitaláltam 13.09 kor már a sütőben sült. Már kész is! Millió hála a receptért💜🙏
    V

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vikóc 🌻🌱
      Egészségetekre! Köszönöm a bizalmat.
      Mági

      Törlés