2016. január 22., péntek

Zabpelyhes muffin "trió"




Késői ebédre, egy tartalmas leves után
(most kelkáposztával, sárgarépával, paszternákkal "dúsított" gombócleves),
bőven elég egy-két zabpelyhes muffin.
(Vacsora meg már nem is kell...)

 Az alaptésztát 3-felé osztottam (képzeletben) és külön-külön ízesítettem. 




 


Az első 4 kapszliba kanalaztam a kész masszából
 és a tésztába nyomtam 4-5 szem meggyet (most fagyasztott).
A többi masszába belekevertem 5 dkg csokoládépelyhet, 
ebből megtöltöttem a  második négy mélyedést.
A maradék masszába kevertem még 2 nagy evőkanál kakaóport és 2 ek tejet.
Ez került az utolsó négy formába.





Zabpelyhes muffin

Hozzávalók

3 db tojás
5 dkg házi vaníliáscukor
1/2 mk só
15 dkg kefir (lehet tejföl vagy joghurt)
5 dkg (1/2 dl) tej (gabonatej)
10 dkg olaj (lehet mogyoró, napraforgó, olíva, más...)
15 dkg zabpehely* apró szemű
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (finomra őrölt)
2 tk sütőpor (dm/alnatura)
1 db kezeletlen narancs reszelt héja
+
16 - 20 szem meggy
+
5 dkg csokipehely vagy apróra vágott csokoládé
+
2 ek kakaó 
2 ek tej

- A sütőt 170 fokra kapcsoltam, a muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlikkal. 
- A 3 db tojást habosra kevertem a házi vaníliáscukorral és pici sóval.
- Hozzákevertem az olajat, majd a kefirt, a tejet, a zabpelyhet, ebben a sorrendben, 
majd legvégül a sütőporral elkevert lisztet.
- Várakozás nélkül a fent írt módon a muffinsütőbe kanalaztam.
- 170 fokon (légkeverés) kb 20 perc szükséges a süléshez, végezzünk tűpróbát.
Amennyiben nem ragad a muffinba szúrt tűre tészta, akkor készen is van.


 


*Zabpehely
A zabpehely lehet olyan amikor az egész szemet összelapítják, ez a nagy szemű,
 illetve amikor a zabpelyhet összetörik, utóbbit nevezik apró szemű vagy lágy zabpehelynek.
(A link csak tájékoztató jellegű.) 
A muffin az apró szeműből készült, 
ha csak nagy szeműnk van, akkor aprítógépben kissé őröljük meg.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése