2016. február 28., vasárnap

Narancsos-mézes tiramisu





Karácsonykor készítettem narancsosan fűszerezve tiramisut,
de míg akkor narancslekvárt pötyögtettem a krémre, most narancshéjas-mézzel édesítettem.
Bőven került bele (házi) kandírozott narancshéj és tálaláskor   -kakaópor helyett-
frissen reszeltem rá narancshéjat.
Üde, átható narancsos íz :) szeretjük.




A narancshéjas mézet így készítem

A kezeletlen héjú (bio) narancsokat megmosom, majd szárazra törlöm.
Héjreszelőn lereszelem és összekeverem termelői mézzel.
(Az arány: 1 ek narancshéj + 3 ek méz.)
Üvegben lezárva hűtőben tárolom.
Amikor újabb narancs kerül fogyasztásra, a reszelt héját az előbbihez keverem
és persze teszek hozzá mézet is.
Folyamatosan gyűjtöm és folyamatosan használom:
sütemények, növényi turmixok, kávé, stb ízesítésére.




Narancsos-mézes tiramisu

Hozzávalók
24 x 18 cm-es tálban 2 réteg 


babapiskóta
erős kávé
3 x 250 g mascarpone (spar)
4 db tojás (házi előző napi)
3 ek narancsos méz
"gondolatnyi" só

tálaláskor
frissen reszelt narancshéj

- Erős kávét főztem és hagytam kihűlni.
- A tojásokat szétválasztottam.
A fehérjét félretettem, a sárgákat a narancsos mézzel és a vaníliával fehéredésig habosítottam. 
Egyenként belekevertem a mascarponét és a kandírozott narancshéjat.
- A tojások fehérjét gondolatnyi sóval kemény habbá vertem.
A mascarponés krémbe beleforgattam a habot (négy részben).
- A tál aljára raktam egy sor babapiskótát, meglocsoltam kávéval.
Rákanalaztam a fele krémet.
Újabb piskótasor következett, amit meglocsoltam a kávéval és vastagon befedtem
a maradék krémmel.
Hidegre tettem (legalább 6 óra).
Szeleteléskor reszeltem rá narancshéjat.




Megjegyzés
Van aki idegenkedik a nyers tojástól. 
Én is idegenkednék, ha nem tudnám honnan származik.
Mindig friss (1-2 napos) tojást használok.
Minden esetben eltávolítom a tojás jégzsinórját, ebben az esetben különösen fontos.







 Kertben :)


Krókuszok, az előtérben Citromillatú kakukkfű



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése