2016. szeptember 2., péntek

Kókuszos ropogós keksz





Egyszerű recept :)





A vaj, fele a lisztnek, csipet só, cukor ízlés szerint, tojás ami összefogja.
Ennyi.
Most a liszt egynegyedét kókuszreszelékre cseréltem,
tojásból pedig csak a sárgáját adtam hozzá, igaz abból kettőt.
A hideg hozzávalókat összedolgoztam, hengerré formáztam,
hidegben pihentettem egy éjszakát, 
majd a hengert 5-6 milliméteres szeletekre vágtam.
Előmelegített sütőben sütöttem.
 
25 darab
Omlós, ropogós, illatos, ahogy kell :)


 


 Kókuszos ropogós keksz

Hozzávalók
150 g finomliszt
50 g kókuszreszelék
50 g cukor
1 csipet só
100 g hideg vaj (feldarabolva)
2 db tojásnak a sárgája


A száraz hozzávalókat összekevertem, közepébe halmoztam a hideg vajat 
és gyors mozdulatokkal összemorzsoltam. 
Újra mélyedést alakítottam és beleöntöttem az előkészített két tojássárgáját.
Összeállítottam a tésztát. (Aprítógéppel is elvégezhetjük.)
Hengerré formáztam, folpack fóliába csomagoltam és a hűtőbe tettem.

Másnap 30 perccel előbb kivettem a hidegről és hagytam a konyhapultom "melegedni",
azaz, hogy felvegye a szoba hőmérsékletét.
A sütőt előmelegítettem (170 fok légkeverés).
Felszeleteltem, sütőpapíros tepsire sorakoztattam.
12 percig sütöttem.
(Minden sütő más!)
 Hagytam teljesen kihűlni "dobozolás" előtt.
Zárható üvegben tárolom.




Minimális eltéréssel ez egy mascarponés-gyümölcsös pitének is a tésztája,
recept jön :)





 Szeretetrehangoltan a Facebookon :)


Őszi szellőrózsa a kertünkben :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése