2016. december 28., szerda

Mézeskalács kenyér





Mézeskalács illat lengi be a lakást,
de nem kell figurákat szaggatni, nem kell golyókat formázni.
Egyszerűen összekevered a hozzávalókat, formába öntöd és már sütheted is.






Ráadásul nincs benne tojás, nincs benne finomított cukor, 
nincs benne tej, a vajat kókuszvajra cserélheted.
Ezt a receptet érdemes elmenteni jövőre :)






Mézeskalács kenyér
(11 x 30 x 7 cm formában sütve)

Hozzávalók

250 g liszt
10 g só
50 g felezett dió
1 db bio narancs reszelt héja
100 g vaj
200 g termelői virágméz
2-3 tk mézeskalács fűszerkeverék
5 g (1 tk) szódabikarbóna
2 ek (bio) kandírozott narancshéj (vagy szárított)
150 g narancslé



- Előmelegítettem a sütőt 170 fokra (160 fok légkeverés).
- A sütőformát kibéleltem sütőpapírral.
- Összeolvasztottam a vajat a mézzel, majd elkevertem benne a szódabikarbónát.
 (Nem meleg, csak langyos).
- Közben elkevertem a lisztet a sóval, a mézeskalács fűszerkeverékkel,
a dióval, a narancs héjával és a kandírozott naranccsal.
- A száraz hozzávalókhoz öntöttem a mézes vajat, majd a rá a narancslét.
- Gyors mozdulatokkal összekevertem és a tepsibe öntöttem.
- Tűpróbáig sütöttem (35-40 perc).
- Rácson hagytam kihűlni.
- Másnap folpack fóliába csomagoltam.
- Később mázzal vontam be, fenyőággal és rózsaborssal díszítettem.










*


Kertben gyűjtögetett gyógynövényekből készült tea :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése