2017. augusztus 28., hétfő

Sózott darált paprika télire




"Mit célszerű eltenni télire kerttel és tapasztalattal nem,
de már önálló konyhával rendelkező kezdőnek?"





Ezt kérdezte tőlem kerttel és (még) tapasztalattal nem,
-meg kevés erre fordítható idővel-  
de annál nagyobb lelkesedéssel rendelkező fiatal ismerősöm.
Az is fontos volt, hogy ne legyen tele tartósítószerrel és ne legyen túl bonyolult,
olyan legyen amit biztosan megtud csinálni.
Alaposan kiveséztük a témát, mit szeretnek, mit igényelnek hosszútávon,
mire van még lehetőség az idén. Mivel kezdjünk, mik képezzék az alapot.
Természetes, hogy a kedvenc gyümölcseikből készül néhány kis üveg lekvár
 (még talál őszibarackot, szilvát, körtét, almát, birset, stb.)
egy pár üveg savanyúság (a csalamádé tökéletes) és paradicsomlé.
Ezek nála is tervezettek voltak.
Végül azt kérdezte tőlem, mi az amit "ki nem hagynál?"
Nem kellett gondolkodnom a válaszon: sózott darált paprika - vágtam rá.
Az eltevés módjáról pedig itt és itt írtam,


Tavaly magunkat "újdonsággal" is megleptem.
(Nem készült róla írás.)
A csípős Bácskai paprikát lecseréltem,
sárga illetve még zöld és már beérett piros "tüzes"paprikára.
Ezeket nem túl vékony karikára metéltem, 
majd ugyanannyi súlyú darált kápia közé kevertem.
A paprika és só aránya maradt, azaz 2 kg paprikához 40 dkg sót tettem.





Linkek újra
Sózott darált paprika:
Sózott darált paprika 2:
Kápia paprika sóval télire:









🌶️


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése