2017. október 30., hétfő

Vargányás "fűszervaj" (vegán)





Vargánya.
Az egyik legkedveltebb gomba, nem véletlen.
Illatos, intenzív "vadgomba" illatú és ízű, édeskés, diós, rendkívül ízletes.
Az idei őszi esőknek köszönhetően, még most is rálelhetünk egy-két példányra.
(Minden esetben szakellenőrrel ellenőriztessük a gyűjtésünk!)




Több alkalommal, összesen 7 példánnyal gazdagodtam az ősz folyamán,
ezért különösen fontos volt, hogy mit készítek belőle.
Három darabot lesütöttem, pici üvegekbe raktam, felöntöttem olajjal és lefagyasztottam.
Így elkészítve minőségromlás nélkül élvezhetjük később.
Ezt a fűszervajat saját kényeztetésemre készítettem, bár nem egyedül fogyasztottam el,
és bizony mindenkinél sikert aratott.






Vargányás "fűszervaj"

Hozzávalók
vargánya (most 1 db közepes)
2 x annyi kókuszvaj (akár teavaj)
2 ek olívaolaj


A gombát megtisztítottam és vékony szeletekre vágtam.
Kevés olívaolajon 4-5 percig pirítottam.




Megvártam még langyosra hűl, megpergettem kevés sóval,
majd kétszeres (máskor valamivel több)
kókuszvajjal krémesre turmixoltam.




Selymes, gazdag ízű <3,
amely a friss házi vadkovászos kenyérrel felejthetetlen ízélményt jelent.




Megjegyzés
- A célom a vargánya ízének, aromájának tökéletes megtartása volt,
ezért nem adtam hozzá semmilyen fűszert.
- Semlegesebb ízű olajat választottam (most Bellasan olívenöl).
- A kókuszvajat (Manila) felcserélhetjük vajra, ebben az esetben vajasabb ízű lesz az eredmény.







*

A kertben :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése