2012. augusztus 19., vasárnap

Cukkini natúran üvegben tartósítószer nélkül...



...hogy majd télen legyen, amikor nosztalgiázni támad kedvünk, de már messze a régi és még messze az új:)
Naspolyától kapott cukkinik adták az ötletet, hogy tegyek el belőlük üvegben, hisz bármennyire is szeretjük a cukkinit, csak frissen leszedve szeretjük, amikor áll több napig, akkor már senki nincs oda érte. Én is ültettem, nekem is van a kertben  - igaz kevesebb, mint máskor -  de megszoktam, hogy felhasználás előtt veszem le:) ezért szerettem volna minél előbb hasznosítani.
Készült cukkini mártással tészta, egy nagyból készítettem ezt, és készült paradicsommal mártás, amit szintén üvegbe zártam későbbi felhasználásra (recept is később:) és készült még valami finomság:)
(a következő bejegyzésben megmutatom:)




Roppant egyszerűen készítettem, hisz nem szeretem túlbonyolítani a dolgokat.
A cukkinit legyalultam. Az olívaolajon megpároltam és üvegekbe töltöttem.
Fűszert nem tettem hozzá, majd frissen, ami lesz, amit megkíván majd a recept.

Hozzávalók
700 gr cukkini
0,5 dl olívaolaj

Az elkészítését már leírtam: legyalultam a megmosott cukkinit, az olívaolajat serpenyőbe öntöttem, rá a cukkinit és pár perc (4-5 perc) alatt megpároltam. Ez idő alatt annyi levet eresztett hogy az üvegekbe rakosgatás után amikor lenyomtam, az olajoslé zárta le.
Egy félliteres és egy 2 deciliteres üveget töltöttem meg. A paradicsomlevek mellé a száraz dunsztba raktam, hogy együtt hűljenek ki.



Mit tudok majd belőle készíteni?
Levest, mártást, főzeléket, feltétet másból készült főzelékre, de lehet hogy csak úgy fűszerrel, esetleg túróval vagy sajttal kenyérre halmozzuk, amikor nagy pelyhekben esik a hó:)

Természetesen lehet kenyérbe tenni, csak minimálisan kell változtatni a recepten:
Elkészíthetjük a következő muffint is belőle:)))
(Bejegyzés: a következő.)





12 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Vajon eláll így? Egy kis plusz dunsztolással én talán rásegítenék, de majd számolj be, hogy hogyan viselkedik!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...a frászt hoztad rám, hogy nem írtam a dunsztolást...na de OTT VAN! írtam: természetesen dunsztolom, a forró paradicsomok mellett.
      Dunsztolva igen eláll:)))

      Törlés
    2. ...de nagyon édesen fogalmaztál:)))
      Szép hétvégét!

      Törlés
  3. annyi cukkinim van még, éppen ma szedtem le három szép darabot. holnap el is rakom így! kösziköszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök nagyon:) igazából nem is akartam feltenni a blogra de közben így döntöttem és most, de jó:)
      Köszönöm:)
      Légy üdvözölve itthon:)

      Törlés
    2. Kedves Ági, hozzám most érkezett meg ez a recept, köszönöm.

      Törlés
    3. Zsuzsa 🌼
      Nagyon szívesen!

      Törlés
  4. Én most nyáron citromsavas változatban tettem el a cukkinit.Tegnap főztem belőle,de teljesen elrontotta az egész ételt annyira savanyú volt a citromsavtól.Még jó hogy nem sokat tettem el.Jövő nyáron eszerint a recept szerint fogom elrakni.Remélem ezzel már szerencsém lesz.Köszi,hogy megosztottad.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Emese!
      Sajnálom, hogy rosszul jártál.
      Ez nekem jó volt, de jövőre készítek egy teljesen natúr változatot, olaj nélkül. Kérd majd számon tőlem :)
      <3

      Törlés
  5. Én egy olyan változatot kerestem, ahol csak sóban tesszük el a tököt. A szomszédasszonyomtól kaptam egy üveggel, igaz, nagyon ki kellett áztatni, de olyan ropogós volt, mint az eredeti, úgy is kellett elkészíteni. Szerinte egy sor só, egy sor tök váltakozik az üvegben. Lereszelt tökről van szó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Névtelen"
      El tudom képzelni, hogy így sóval váltakozva tették el, hisz a só tartósít és megfelelő mennyiségben a romlást okozó baktériumok nem "jelentkeznek". A sózott darált paprika (lásd a blogon több bejegyzésben írok róla) is csak sóval tartósított.
      Azt javaslom, hogy egy próbaadagot tegyen el (minden évben kísérletezek én is valamivel és általában bejön) és akkor jövőre már tudni fogja. Lehet több változatban, a paprikánál 20 - 25 % sót teszek és sóval zárom le.
      Sok sikert!
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés