2014. május 25., vasárnap

Rebarbarás akácvirágos morzsás sütemény




A morzsás sütemény az angolok egyszerű gyümölcsös édessége (Crumble). 
Alul szaftos gyümölcs, tetején aranybarnára sült ropogós morzsa.
A morzsa, lisztből, zsiradékból és cukorból áll.
Ebből kiindulva, ízlésemhez alakítottam.
Kezdőknek egy-két fogódzó a saját variációhoz:




Rabarbarás akácvirágos morzsás sütemény

Hozzávalók
500 g rebarbara
3 ek víz
50 g házi vaníliáscukor
1 ek étkezési keményítő
1 marék akácvirág

tészta, azaz a morzsa
100 g zabpehely
100 gr darált mandula
50 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
125 g hideg teavaj
50 g házi vaníliáscukor 
pici só

Az aprítógépbe öntöttem a mandulát, majd megdaráltam, nem finomra, inkább durvára.


...csak ennyire őröltem meg a mandulát...


Hozzáadtam a lisztet, a cukrot és a pici sót, végül az apróbbra vágott hideg vajat.
Morzsát csináltam belőle.
Összekevertem a zabpehellyel és kész is a morzsa.
(Ez elég sokáig eláll a hűtőben, tehát ha szeretjük, akkor érdemes akár 2 adagot is készíteni belőle.)
A rebarbarának lehúztam a  héját, majd 2 cm-es darabokra vágtam.
Odatettem egy serpenyőbe, aláöntöttem a 3 ek vizet, rászórtam a cukrot és pár percig pároltam.
(Tényleg pár perc, ahogy elkezd gőzölni, már jó is. 
Utólag azt hiszem ez a lépés akár kihagyható lett volna.)
Picit hűtöttem, majd a  sütőtálba raktam, megszórtam az étkezési keményítővel.
(A tepsit kenjük ki (vaj, liszt) vagy sütőpapírt terítsünk bele, a porcelán sütőtálat nem szükséges.)
Összekevertem.
Megszórtam akácvirággal.
Rászórtam a morzsát.
Megsütöttem. Kb. 20 perc. Amikor fortyog és szép színű a teteje, akkor már jó.

Hm. nagyon finom a savanykás, fanyar, illatos rebarbara és a pirult édes ropogós morzsa.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése