2013. július 8., hétfő

Vaníliafagylalt...



...bécsi kávéhoz, vagy csak úgy :)




Végy egy magas, vastag falú poharat. Hűtsd le.
Készíts egy adag eszpresszó kávét.
A pohárba tégy néhány jégkockát, majd egy adag vanília fagylaltot. Öntsd rá az illatos kávét. 
Tejszínhabbal és csokoládé reszelékkel díszítsd (a képen nem szerepel).

Vagy :)
Végy egy fagylaltos tálkát.
 Adagolj bele néhány gombóc fagylaltot és öntsd nyakon a kedvenc házi készítésű
gyümölcs-, vagy karamellöntettel vagy ne tegyél rá semmit :)





Vaníliafagylalt




Hozzávalók

250 ml tej
250 ml habtejszín
1/2 rúd vaníliarúd
3 púpos ek. (50 gr) porcukor vagy nádcukor vagy méz

A tejet lábasba öntöttem, a vaníliarúd magjait belekapartam  a tejbe és a rúddal együtt felforraltam.
 Elzártam a tüzet.
Belekevertem (alaposan:) a cukrot és hozzáadtam a tejszínt. Lehűtöttem, majd kihűtöttem.
Amíg lehűlt, addig a vanília ízét, aromáját alaposan átvette, de amikor kihűtöttem,
azaz a fagyasztóban megfagyasztottam,
nos a vaníliarudat akkor is benne hagytam, és eszem ágában sem volt  a magoktól leszűrni.


 


A fagyasztó tökéletesen megfelel neki, hogy megfelelő minőségű fagylalttá váljon, akár anélkül is,
hogy időnként megkevernénk.
Elég, ha 4-5 óra elteltével, az éppen szükséges mennyiséget fellazítjuk egy kanállal.





Bátran ajánlom azoknak, akik életükben először állnak neki fagylalt készítésnek, nincs fagylaltgépük,
 és nincsenek otthon, hogy "időnként" átkeverjék a fagyijukat.
Nem "annyira" krémes, de éppen eléggé, hogy beleszeressünk és krémessé tegye a kávénkat.











6 megjegyzés:

  1. köszi jó ötlet! egy kis alkohol nem segít, h ne kristályosodjon? (nekünk van "fagyigépünk" de az nem ér semmit...csak kever)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szepniki!
      Szerintem jó így, nem túl krémesen is :) a kávé miatt eszembe sem jutott az alkohol.
      Ha teszel bele, akkor gondolj arra, hogy nehezebben fagy, csak egy gondolatnyira gondolnék...
      A fagyigép tényleg csak kever, én sem vagyok elragadtatva, pont ezért agyalok a gép nélkül könnyen elkészíthető jeges finomságokon...
      Majd írd meg, ha kipróbáltad alkohollal. :)

      Törlés
  2. Ági, ez nekem való recept! Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ..hát Neked "adni" nagyon megtisztelő, örülök :)

      Törlés